کپی رایتینگ چیست؟

 

کپی رایتینگ چیست؟

 

 

 

تکنیک‌ها و محرک‌های اصلی برای متقاعد کردن و فروش با کلمات را بیاموزید.

 

کپی‌رایتینگ هنر ایجاد محتوای قانع‌کننده‌ایست که به‌صورت استراتژیک طراحی شده است تا تبدیل‌ها را افزایش دهد و فروش را زیاد کند. از ایمیل‌های جذاب و وبلاگ‌های گیرا گرفته تا تبلیغات متقاعدکننده و کاتالوگ‌های فریبنده، کپی‌رایتر، یک فرد حرفه‌ای ماهر است که وظیفهٔ ایجاد و اصلاح «کپی» بی‌نقصی را بر عهده دارد که افراد را جذب کرده و آنها را به موقعیت فروش تبدیل می‌کند.

آیا می‌توانید با استفادهٔ استراتژیک از کلمات مخاطب هدف خود را متقاعد کنید؟ آیا می‌توانید خوانندهٔ وبلاگ خود را مجبور کنید از تمام کارهایی که نشان می‌دهید لذت برده و آنها را دنبال کنند؟

 

پس شما احتمالاً بر برخی از مهارت‌های لازم برای یک کپی‌رایتر عالی مسلط شده‌اید .

مهم است که بدانید محتوای شما می‌تواند با افزایش تعداد تبدیل‌ها و شبکهٔ مشتریان و نیز مشتریان بالقوه، تفاوتی در استراتژی بازاریابی شرکت ایجاد کند .

آیا می‌خواهید بهتر بر مفهوم کپی‌رایتینگ مسلط شوید و بیاموزید چگونه می‌تواند قطعهٔ گمشدهٔ برند شما برای رسیدن به موفقیت باشد؟ این راهنما برای شماست! آنچه در این مجموعه مقالات خواهید خواند: 

  • کپی رایتینگ چیست؟

  • کپی رایتینگ در دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟

  • تفاوت بین کپی رایتینگ و نوشتن محتوا در چیست؟

  • یک کپی‌رایتر چه کاری انجام می‌دهد؟

  • چرا کپی‌رایتینگ بسیار ارزشمند است؟

  • رابطهٔ بین بازاریابی محتوا و کپی‌رایتینگ چیست؟

  • استراتژی‌های کپی‌رایتینگ

  • انواع کپی‌رایتینگ

  • چگونه تجربهٔ کپی‌رایتینگ را بدست آوریم؟

  • 5 نکتهٔ برتر برای نوشتن کپی

  • در یک کپی‌رایتر به دنبال چه چیزی باشیم؟

  • نمونه‌هایی از کپی‌رایتینگ

  • چگونه یک استراتژی کپی‌رایتینگ ایجاد کنیم؟

  • 14 تکنیک اصلی کپی‌رایتینگ کدام‌ها هستند؟

  • آیا امکان ایجاد یک کپی کامل وجود دارد؟

  • ۱۱ عنصر مهم و محرک در کپی رایتینگ

  • 10 اشتباه رایج در کپی رایتینگ چیست؟

  • چگونه صفحات خود را با کپی رایتینگ و سئو بهینه کنیم؟

  • آیا کپی‌رایتینگ «دستکاری» است؟

  • چگونه یک کپی‌رایتر شویم؟

  • تغییر سناریو چگونه است و چرا شرکت شما باید به یک کپی خوب اهمیت دهد؟

  • بیاموزید که چگونه با محتوای خوب، سرنخ‌های بیشتری کسب کنید.

  • چگونه شرکت شما می‌تواند بهترین کپی‌رایترها را استخدام کند؟

  • شرکت شما کجا می‌تواند کپی‌رایترهای واجد شرایط پیدا کند؟

  • از کپی‌رایتینگ برای افزایش نرخ تبدیل خود استفاده کنید.

  • شرکت شما کجا می تواند کپی رایترهای واجد شرایط پیدا کند؟

  • از کپی رایتینگ برای افزایش نرخ تبدیل خود استفاده کنید

 

کپی‌رایتینگ چیست؟

کپی‌رایتینگ یک استراتژی تولید محتوا است که بر متقاعد کردن خواننده برای انجام یک اقدام خاص متمرکز است.

 

کپی‌رایتر باید «کپی» (محتوا) را با فکرکردن در مورد ویژگی متقاعدکنندهٔ آن بنویسد و از محرک‌هایی برای برانگیختن علاقه در خواننده استفاده کند تا تبدیل و فروش ایجاد کند .

 اما هر کسی که فکر می‌کند این یک مفهوم جدید است، در اشتباه است.

 

ظهور کپی‌رایتینگ

نه، کپی رایتینگ اصطلاح جدیدی نیست. کلمهٔ کپی اولین بار در سال 1828 توسط نوح وبستر تعریف شد و بر خلاف جابجایی تحت‌اللفظی آن ــ «کپی»، این اصطلاح به «چیزی اصلی که باید در نوشتن و چاپ تقلید شود» اشاره دارد.

 این تعریف در ادبیات مورد پسند قرار نگرفت، اما در میان روزنامه‌نگاران و چاپخانه‌دارانی که در اواسط دههٔ 1870 شروع به تعریف کپی‌رایتر به‌عنوان حرفه‌ای که تبلیغات می‌نویسند، کردند ادامه یافت تا این فعالیت را از نویسندگان اخبار سنتی متمایز کنند.

 بنابراین کپی‌رایترهای قرن بیستم چیزی جز کپی‌رایترها نبودند و کار این متخصصان به چندین برند کمک کرد تا در آن زمان به شهرت و میلیون‌ها دلار دست پیدا کنند .

 با این حال، با رواج اینترنت و ظهور دیجیتال مارکتینگ ، کپی‌رایتینگ مجدداً فرموله شد و شروع به فاصله گرفتن بیشتر‌و‌بیشتر از تبلیغات کرد.

 

جایگاه کپی‌رایتینگ در دیجیتال مارکتینگ کجاست؟

کپی‌رایتینگ بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی دیجیتالی شما است. می‌تواند توجه مخاطب هدف شما را جلب کند، به احساسات آنها ضربه بزند، حس کنجکاوی ایجاد کند و آنها را برای انجام عملی تحریک کند.

 همچنین می‌تواند آگاهی از برند را افزایش دهد، سرنخ‌های باکیفیت‌تری ایجاد کند و به شما در جذب مشتریان جدید کمک کند.

 هنگامی که از کپی رایتینگ در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال استفاده می‌شود، می‌تواند خوانندگان شما را متقاعد کند که فوراً اقدام کنند و اغلب در موارد زیر یافت می‌شود:

  • تبلیغات PPC(Pay-per-click) یا پرداخت به ازای کلیک؛
  • تبلیغات رسانه‌های اجتماعی؛
  • ایمیل‌های فروش؛
  • صفحات محصول؛
  • صفحات فرود؛
  • نامه‌های فروش؛
  • اعلامیه‌های مطبوعاتی

 

تفاوت بین کپی‌رایتینگ و نوشتن محتوا

کپی‌رایتینگ و نوشتن محتوا اغلب ما را دچار سرگردمی می‌کند و بسیاری آنها را در یک دسته قرار می‌دهند. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که تفاوت‌های مشخصی بین این دو وجود دارد.

هدف از نوشتن محتوا اطلاع‌رسانی، آموزش یا سرگرم کردن مخاطب هدف شماست. این رویکرد کندتری است و اعتماد مخاطبان هدف خود را به دست می‌آورد تا آنها را برای بازگشت بیشتر بازگرداند.

در مقابل، در حالیکه کپی‌رایتینگ می‌تواند آموزنده، آموزشی و سرگرم‌کننده باشد، هدف واقعی آن این است که به‌عنوان یک مکانیسم متقاعدکننده و تبلیغاتی عمل کند، که شامل هل‌دادن قوی یا فراخوانی برای اقدام، و برانگیختن پاسخی سریع در مقایسه با بعد است.

با کپی رایتینگ، لحن صدا متفاوت و عمدی است. ایجاد انگیزه کرده و خوانندگان را ترغیب می‌کند تا روی پیوندی کلیک کنند، آزمایشی رایگان را بپذیرند، به هدف شما کمک مالی کنند، خرید نمایند یا برای یک تماس تلفنی یا مشاوره برنامه‌ریزی کنند.

 

کپی‌رایتر یو ایکس (UX) چیست؟

«UX» مخفف «user experience» (تجربهٔ کاربر) است. یک کپی‌رایتر UX کسی است که در ایجاد کپی با هدف بهبود تجربهٔ کاربر در وبسایت شرکت یا کانال‌های دیگر تخصص دارد. این شامل کپی‌ای است که به کاربران کمک می‌کند تصمیم درستی بگیرند یا به آنها می‌گوید که چه کاری انجام دهند.

مواردی مانند دستورالعمل‌های برنامه، درخواست‌های وبسایت یا تجسم داده‌ها همگی زیر چتر کپی‌رایتینگ UX قرار می‌گیرند.

 

انواع کپی‌رایتینگ

کپی‌رایتینگ به اشکال مختلفی ارائه می‌شود که هر کدام به مجموعه‌ای از مهارت‌ها و رویکردهای منحصر‌به‌فرد نیاز دارند:

  • کپی‌رایتینگ سئو: بر بهینه‌سازی محتوا برای بهبود دیده‌شدن وبسایت‌ها در موتورهای جستجو تمرکز می‌کند.
  • کپی‌رایتینگ خلاق: شامل ساختن داستان‌ها و پیام‌هایی است که مخاطب را مجذوب خود می‌کند و اغلب در کمپین‌های تبلیغاتی و برند دیده می‌شود.
  • کپی‌رایتینگ فنی: نیاز به درک عمیق یک موضوع فنی برای انتقال اطلاعات پیچیده به‌صورت واضح و دقیق دارد.

 

 

مهارت‌های ضروری برای کپی‌رایترها

کپی‌رایترهای موفق اغلب دارای طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها هستند:

  • تخصص سئو: درک نحوهٔ بهینه‌سازی محتوا برای رتبه‌بندی خوب در نتایج موتورهای جستجو.
  • خلاقیت: توانایی ایجاد محتوای اصلی و جذاب که با مخاطبان هم‌راستا باشد.
  • مهارت‌های تحقیق: قابلیت‌های تحقیقاتی قوی برای اطمینان از دقیق و آموزنده بودن محتوا.
  • سازگاری: امکان جابه‌جایی بین سبک‌ها و قالب‌های مختلف نوشتاری با توجه به نیاز پروژه.

 

 

 

چرا کپی‌رایتینگ بسیار ارزشمند است؟

ممکن است کپی رایتینگ چیزی به نظر برسد که به‌خوبی در حوزهٔ فروش و بازاریابی قرار می‌گیرد، اما در مورد ارزش ویژهٔ آن برای سازمان شما می‌توان چیزهای زیادی گفت.

برای شروع، کپی‌رایتینگ خوب در تقویت پیام‌ها و تصویر برند شما ارزشمند است و شما را در ذهن مخاطبان هدفتان نگه می‌دارد.

کپی‌رایتینگ همچنین می‌تواند به‌طور خلاصه اشاره کند که چه چیزی کسب‌وکار شما را خاص می‌کند، نقاط قوت شما چه هستند و چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز می‌کند. و در نهایت، کپی‌رایتینگ خوب می‌تواند نرخ تبدیل کلی شما را افزایش دهد.

 

تفاوت بین کپی‌رایتینگ و نوشتن تبلیغات

پل هولینگشد، یکی از بنیانگذاران  AWAIــ یکی از بزرگترین انجمن‌های نویسندگان در جهان ــ این دو حوزه را به شرح زیر متمایز می‌کند:

"کپی رایتینگ یک CTA قوی به ارمغان می‌آورد، یعنی یک فراخوان قوی برای اقدام، در حالی که نوشتن تبلیغات به یک «تبلیغ فروش نرم» اشاره دارد».

از نقطه‌نظر عملی‌تر، کپی‌رایتینگ برای استراتژی‌های جذب مناسب‌تر است، مانند بازاریابی داخلی (inbound marketing)، که در آن فرآیند فروش در یک فرآیند متقاعد‌کنندهٔ طولانی گسترش می‌یابد. نوشتن تبلیغات ابزاری است که هدف آن فروش مستقیم است.

این بدان معنا نیست که این دو زمینه کاملاً متمایز هستند. کپی‌رایتینگ از نوشته‌های تبلیغاتی «زاده شد» و بخش زیادی از ابزارهای آن توسط تبلیغ‌کنندگان مشهور گذشته گنجانده شد.

بنابراین، این دو نوع نوشتار مکمل یکدیگرند و رویکردهای آنها همیشه در هم آمیخته است.

 

هدف اصلی کپی‌رایتینگ

اگر CTA یکی از عناصر اصلی یک کپی باشد، به این معنی است که در طول سفر مشتری، لازم است که خواننده اقداماتی مانند اشتراک در خبرنامه، دانلود محتوای عمیق، یا صرفاً ادامه دادن به وبلاگ و خواندن پست بعدی را بر طبق استراتژی ایجاد شده انجام دهد.

با استفاده از این تکنیک است که کپی‌رایتر می‌تواند توجه بازدیدکنندگان را به یک وبسایت یا وبلاگ جلب کند و آنها را وادار کند دستورالعمل‌های ارائه‌شده را دنبال کنند.

این حرفه به افراد در مورد یک محصول یا خدمات خاص آموزش می‌دهد تا مشخص کند که محصول آنها بهترین راه‌حل برای خواسته‌هایشان است.

این کار از طریق تولید مطالب غنی و باکیفیت مانند پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، کاغذهای سفید، وبینارها و غیره انجام می‌شود.

 

رابطهٔ بین بازاریابی محتوا و کپی‌رایتینگ چیست؟

مانند کپی‌رایتینگ، بازاریابی محتوا روشی قدیمی است که پس از رایج شدن استراتژی‌های تبلیغاتی در اینترنت، ظاهر جدیدی پیدا کرده است.

در قسمت‌های قبلی هنگام توضیح مفهوم کپی‌رایتینگ گفته شد که بر تبدیل تمرکز دارد. به همین دلیل، باید در نظر داشته باشید که در پذیرش بازاریابی محتوا توسط یک کسب‌وکار ارتباط زیادی خواهد داشت.

 

بازاریابی محتوا چیست؟

هنگامی که بازاریابی محتوا در یک شرکت پذیرفته می‌شود، هدف جذب، به دام انداختن و آموزش مخاطبان هدف از طریق محتوای مرتبط و غنی برای یک مخاطب خاص است.

با ایجاد یک رابطهٔ بلندمدت، این امکان وجود دارد که شبکهٔ مشتریان و مشتریان بالقوهٔ کسب‌وکار را افزایش داده و محتوایی باکیفیت و مطابق با علایق مخاطبان خود را ارائه دهید .

به عبارت دیگر، بازاریابی محتوا تبلیغات تهاجمی قدیمی را پشت سر می‌گذارد تا شرکت‌ها را به مربیان واقعی تبدیل کند.

علاوه بر این، این استراتژی برای تبدیل یک شرکت به یک مرجع در بازار خود بسیار مهم است، زیرا باعث افزایش اقتدار و منفعت تصویر برند می‌شود که درنتیجه، مشتریان جدید را جذب کرده و به تجارت کمک می‌کند.

 

یک کپی‌رایتر چه کاری انجام می‌دهد؟

کپی‌رایتر نوعی محتوا‌نویس است و این شغل برای مدت طولانی وجود داشته است. یک کپی‌رایتر معمولاً قبل از نوشتنِ کپی برنامه دارد. هنگامی که آنها یک نمای کلی پروژه را به دست آوردند، گام بعدی، تحقیق در مورد همهٔ منابع ممکن است، و این می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • یافتن حقایقی که از ادعاهای مربوط به محصول یا خدمات پشتیبانی می‌کنند؛
  • یافتن جزئیات جالب و منحصر‌به‌فرد برای نوشتن؛
  • یافتن هر گونه داستان گذشته یا حال از ریشه‌های سازمان یا تجربیات مشتری؛
  • جست‌وجوی زاویه‌ای متفاوت برای شگفت‌زده کردن مشتریان.

 

برخی از سوالاتی که یک کپی‌رایتر در این مرحله اولیه به دنبال پاسخ به آنها باشد عبارتند از:

  • در حال حاضر مصرف‌کنندگان در انجمن‌ها و گروه‌های آنلاین، در بخش نظرات مشتریان و سایر جاها دربارهٔ چه چیزی صحبت می‌کنند؟
  • چه کلمات کلیدی مرتبطی وجود دارند؟
  • آیا مصاحبه‌های مرتبطی وجود دارد؟

کپی‌رایتینگ به ایجاد محتوایی اشاره دارد که هدف آن تشویق خوانندگان به خرید یک محصول یا خدمات یا انجام یک اقدام خاص است که آنها را در کانال فروش حرکت می‌دهد.

کپی‌رایتر حتی ممکن است تا آنجا پیش برود که محصول یا خدماتی را به دست آورد، آن را بررسی کرده و از آن برای یافتن راهی برای ارائهٔ آن به روشی جدید استفاده کند.

پس از انجام تحقیق، مراحل بعدی نوشتن و ویرایش است تا زمانی که به‌اندازهٔ کافی مختصر باشد و به هدف متقاعدسازی خود برسد.

 

نقش کپی‌رایتینگ در بازاریابی محتوا

همانطور که می‌بینید، این «هنر فروش» را نمی‌توان تنها در عمل بازاریابی برای یک محصول نهایی خلاصه کرد، زیرا کپی‌رایتر همیشه به دنبال فروش فوری نیست.

ایده این است که تجربهٔ مصرف‌کننده را از طریق یک فرآیند ــ قیف فروش ــ گسترش دهید و مخاطبان خود را گام‌به‌گام از طریق محتوای آماده‌شدهٔ استراتژیک به مقصد نهایی خود که در این مورد تبدیل است هدایت کنید.

اگر بازاریابی محتوا به دنبال درگیر کردن و جذب مخاطب هدف از طریق محتوای آموزشی و با کیفیت باشد، کپی‌رایتینگ تفاوتی برای موثر بودن استراتژی خواهد بود، زیرا خواننده را تشویق به اقدام می‌کند.

 

راز بزرگ، هم برای کپی‌رایتینگ و هم برای بازاریابی محتوا، درک عمیق این نکته است که چه کسی محتوا را مصرف می‌کند. بنابراین می‌توان خواننده و جهانش را وارد روایت کرد و شبهات آنها را به بهترین شکل ممکن حل نمود.

دانستن و درک ویژگی‌های خوانندگانتان به شما کمک می‌کند تا توضیحات بهتری را ایجاد کنید، که در مواقعی که نیاز به برون‌سپاری به دیگر نویسندگان، مانند شبح‌نویسان (کسانی که به جای دیگری می‌نویسند) دارید، مفید خواهد بود .

هدف از نوشتن محتوا اطلاع‌رسانی، آموزش یا سرگرم کردن مخاطب هدف شماست.

 

 

ادامه دارد ...

 

منبع:https://rockcontent.com/blog/copywriting/